A da lumina…

A aprinde o candela , o lumanare este un gest simbolistic in ortodoxie . Ne ajuta sa limpezim un moment greu din viata nostra .
O prietena draga mie , care iubeste „Fratii Jderi ” la fel cum ii iubesc si eu , mi-a spus intr-un moment greu pentru mine :”Ma duc sa aprind candela draga mea ! ” . Aceste cuvinte au fost in momentul acela pansament . Cineva aprindea o Lumina gandindu-se la mine si la cel in suferinta .
Sunt momente cand ai nevoie de Lumina in viata ta . Nu-s bisericoasa . Sunt  insa credincioasa .
Cred in ceva ce e mai mult decat putem intelege .Si da uneori avem nevoie de Lumina . Si gesturi simple pe care le faceau si bunicile noastre cu frica lui Dumnezeu : aprindeau o candela , faceau  o cruce si se rugau pentru sanatatea celor pe care ii iubeau  …
Mai tarziu trenduri moderne (sau mai putin ) au folosit lumina lumanarilor pentru starea de bine , pentru „fengshui”  si pentru alte mii de motive …Cat de inteleapta era bunica  cand aducea ea Lumina in casa !
Hai sa aducem Lumina in casa si in suflete din cand in cand . Sa ne amintim de bunicii nostri , de cei dusi dintre noi si sa ne rugam pentru sanatatea si norocul celor cei iubim . Cat de greu e ?

Un gând despre „A da lumina…

  1. Mi s-a incalzit sufletul citind aceasta postare scurta, dar plina de caldura si lumina… Mi-am amintit si eu de bunica… de candela aprinsa… Sa dea Domnul mai multi oameni cu sufletul mare!…

Lasă un răspuns

