Ce cautam ?

Daca ar fi sa fiu judecata de ultraordocsi crestini (aca cei care respecta mai mult canoanele decat ideea principala ) eu nu prea m-as incadra in ce cred ei despre un ortodox ,
 Nu merg la biserica atat de des , nu tin posturile , spal si fac treaba usor anapoda fata de cum randuiesc babele …  si asta pentru ca eu nu cred ca in asta sta credinta .
Credinta , nici nu cred ca poate fi pusa in lucruri marunte ca acestea . Lui Dumnezeu ( noi asa il numim dar poate purta orice nume ) nu cred ca ii pasa ce mananci tu sau cum iti speli rufele . Dumnezeu este in fiecare dintre noi . Ca il vedem sau nu , ca il acceptam sau nu , asta chiar nu are nici o importanta . El exista .
Este chiar farama de umanitate sau bunatate . Este in gestul frumos pe care il faci catre cel ce e in nevoie . Este in rasaritul fiecarei dimineti , in momentul in care ochi tai privesc soarele deasupra trandafirilor din gradina. Este in zambetul copilului care iti spune „sarut mana pentru masa ” .
Este in lucrurile simple care te inconjoara . CA tu il recunosti sau nu …asta nu mai tine decat de felul in care sufletul tau vibreaza la bunatate sau frumusete .
Parintele Argatu spunea ca rugaciunea e vindecare , Ca toate uneltele pe care medicina ni le da , de la cele mai simple  la cele mai complicate , trebuiesc insotite de rugaciune . Ca fara ea , fara aceea rugaciune , fara credinta nu au putere . Adevarul este ca oamenii care cred in ei , care lupta sporesc puterea leacurilor obisnuite . Ei cred in Vindecare .  La varsta cand Parintele Argatu mi-a spus aceste cuvinte nu le-am inteles . Tot cumulul de experiente clinice din  anii pierduti prin spitale m-au invatat ca era perfect adevarat .
Pentru mine credinta nu e mersul la biserica saptamanal , tinutul postului si acatistele … Credinta e sa faci bine cand poti , sa te iubesti pe tine si pe cei de langa tine , sa porti in tine lumina … lumina care sa-i ajute si pe alti , nu numai pe tine . Lumina care sa te impiedice sa ranesti .
Lumea intreaga e in cautare de Dumnezei . Din cele mai vechi timpuri si pana acum isi cauta lumina . Indiferent ce nume poarta … oameni il reinventeaza mereu , ii dau alte nume , alte explicatii , sau ii refuza existenta inlocuindu-l cu mode (ateiste , extraterestre sau care mai de care mai SF si trendy -saracii de ei 🙂 )… Toti cauta uitand sa caute in cel mai apropiat colt al universului : Ei insisi ,Dumnezeul din sufletul lor .
Stiu ca pare greu de inteles ce spun dar cel care odata s-a apropiat de acest simplu adevar intelege ,,, Ceilalti inca mai cauta .
Drumul nu e greu . O rugaciune simpla , o lumina catre Eul interior . ..  O zi in care sa incepi sa oferi nu numai sa iei .  O zi in care sa-l inlocuiesti pe EU cu NOI .
Zambeste , hraneste , bucura-te de frumusete … Ai credinta ca lucrurile  vor merge asa cum iti doresti si munca sa iti fie pusa alaturi de o rugaciune . Dar una a sufletului si nu a buzelor !

7 gânduri despre „Ce cautam ?

  1. asa e,cum spui tu ,numai ca poti sa imi spui la ce iti foloseste credina asta?o poti numi credinta in Dumnezeu?Dumnezeu e unic si nu poate fi dupa cum isi imagineaza fiecare,El este Dumnezeu.

  2. Este credinta … Dumnezeu nu-i al unei biserici sau alteia . Nu se poate inregimenta si apartine unui cult . Eu sunt botezata ortodoxa , fiul meu e casatorit cu o fata din biserica penticostala . Daca as sta sa ascukt bisericile astea doua ar trebui sa imi rup familia in doua …Come on … Dumnezeu nu trebuie sa imparta ci sa adune . Nu e credinta nimanui mai cu motz … Uite ca imi foloseste credinta …. ma ajuta sa-mi pastrez echilibru . Sa accept ce nu pot schimba , sa lupt cand imi sta in putere , sa fac bine cand pot.Dumnezeu e mai mult decat canoanele bisericilor ,mai noi sau mai vechi .E in noi .

  3. Incerc sa iti postez raspunsul si nu reusesc (habar nu am de ce ?! )dar am sa iti raspund simplu. Da e unic dar exista n-spe zeci de biserici care il revendica. Inseamna ca ceva nu e ok . Ca cele mai multe sunt gresite ? Daca maine ai fi ultimul om de pe pamant ai fi lipsita de Dumnezeu ? Nu l-ai purta inca in suflet ? Pentru mine asta merge . Asa ma simt aproape de credinta mea . Nu cred intr-un Dumnezeu razbunator , unul care pedepseste de dragul pedepsei . Aleg din credinta stramosilor mei ceea ce mi se pare de bun simt si dau la o parte ambalajul bigot . Nu-s sigura ca asta functioneaza pentru toti , Unii au nevoie sa fie purtati de mana printre jaloane , au nevoie de pedepse si recompense pentru a trece peste viata . Pe mine intodeauna m-a motivat altceva .Al cui Dumnezeu e unic ? Al protestantilor , catolicilor , ortodocsilor , baptistilor ? Si lista e lunga …

  4. dumnezeu nu este sau apartine vreunui cult sau vreunei religii.noi nu trebuie sa ascultam de biserici sau de oameni care ne spun ca aia e calea cea buna sau ailalta .Hristos a spus clar '' Eu sunt Calea ,Adevarul si Viata '''' nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine ''astea doua versete din biblie spun totu totul despre ce cum si unde este credinta in Dumnezeu.restul sunt detalii .Daca vrei sa mergi pe calea credintei,nu ai nevoie de nimeni sa-ti arate drumul,pentru ca insusi Dumnezeu o va face . tu trebuie doar sa fii sincer in cautarea dupa Dumnezeu.

  5. Este exact ce am "desenat " despre ce cred eu .Poate cu alte cuvinte dar exact acelasi lucru . Cat despre "detalii" le iau pe acelea care imi aduc confort sufletesc , pe cele care imi aduc liniste … cum este de exemplu aprinderea candelei in zi de sarbatoare sau in momentele de tristete .

  6. Elena, credinta nu ne-o putem confectiona fiecare asa cum dorim – adica, de putut putem, insa se mai poate vorbi atunci de-o credinta autentica? Credinta – cum, ce, in ce, de ce sa credem, ce beneficii avem, etc. – toate aceste lucruri sunt consemnate in Cartea Cartilor, Biblia.
    Si cine doreste sa fie un crestin autentic, trebuie sa respecte principiile si legile trasate acolo.
    Toate aceste lucruri sunt inspre binele nostru actual si viitor.
    Fiindca, in pfida a ceea ce cred multi in mod eronat, Biblia nu e o carte „prafuita”, ci una actuala, plina de intelepciune si sfaturi de valoare.
    Si cum ar putea fi altfel, din masura ce autorul ei e creatorul sau parintele nostru? Cine poate sti mai bine de ce avem nevoie, decat cel ce ne-a creat?

  7. Ok …si care este dupa parerea ta ….un „crestin autentic” ? Catolicul , ortodoxul , greco-catolicul , anglicanul …cei din celalte bisericute mai nou aparute ….cine ? Biblia e o carte pe care nu e destul sa o citesti si sa citezi vesnic din ea citate …trebuie sa inveti sa iubesti , sa fi generos , sa te bucuri de viata , sa nu vezi pacate acolo unde nu sunt si sa treci cu bocanci peste suflete in numele nici unei credinte indiferent cum se numeste ea …

Lasă un răspuns

