Sindromul Asperger

Cineva m-a rugat sa ii explic in ce consta sindromul Asperger … Adevarul e o boala trista cu implicatii sociale si nu in ultimul rand cu repercursiuni asupra familiei si a individului .
Boala este ruda apropiata cu autismul dar nu lipseste inteligenta si capacitatea de intelegere .

Comun cu autismul este :concentrare anormala asupra propriei persoane, caracterizata prin tulburari grave de comunicare, dificultati de concentrare si interactiune sociala), in special abilitati sociale slabe si tendinta spre rutina. 
Dar un asperger nu va avea intarzieri de vorbire iar inteligenta ii este normala si chiar peste .
Asperger nu este capabil sa interactioneze social pentru ca el nu intelege limbajul corpului si nu e in stare sa poarte un dialog . El nu da importanta practic existentei unui partener de dialog .
-incapacitatea de a invata tehnici de interactiune sociala si lipsa unor abilitati sociale innascute, precum capacitatea de a „citi” limbajul trupului, de a incepe si mentine o conversatie si de a-si astepta randul pentru a vorbi 
Asperger are o rutina zilnica ,minimalista , orice schimbare il va face sa intre in criza . El nu are emotii si e incapabil de iubire .Nu stie sa inteleaga o gluma . Nu percepe umorul .NU are contact vizual cu ceilalti .
-poate fi preocupat doar de unul sau cateva lucruri despre care stie foarte multe; multi copii cu sindromul Asperger par a fi interesati excesiv de activitati neobisnuite, precum rezolvarea de puzzle-uri, proiectarea de case, desenarea unor scene extrem de detaliate sau pot fi pasionati de astronomie 
-pot sa vorbeasca mult, de obicei despre subiectul favorit; este des intalnit monologul; gandurile private sunt frecvent exteriorizate 
Aspergerul are intarzieri motori la gesturi precum mancatul , mersul pe bicicleta ….Uraste sportul care cere abilitati . Pur si simplu tot ceea ce el nu e in stare sa faca uraste …Pentru el lumea e cu susul in jos si nu admite ca problema este in el ci ca restul au probleme .
Asociat apare frecvent la Asperger :
tulburarea caracterizata de deficitul de atentie si hiperactivitate 
tulburare anxioasa 
depresie (mai ales la adolescenti) 
comportament obsesiv-compulsiv 
-tulburarea de anxietate sociala.

Bolnavii cu sindrom Asperger au frecvent dificultati in a vedea lucrurile in ansamblu si au tendinta de a se concentra pe elemente mai mici, componente ale intregii probleme. 
Zgomotele de fond, precum ticaitul ceasului sau zumzetul neonului pot fi elemente ce distrag atentia .
Nu se cunoaste cauza exacta a sindromului Asperger. 
Genele care provoaca autismul se pare ca sunt balast din perioada omului din Neanderthal „Din cate se stie barbatii de Neanderthal erau puțin sociabili, de la ei provenind genele pentru autism si sindromul Asperger, sindroame caracterizate printr-o masculinizare extrema a creierului „
Sindromul Asperger tinde sa fie transmis pe cale genetica(tendinta ca boala sa fie regasita la mai multi membrii ai unei familii), cu toate ca cercetatorii nu au descoperit exact care este gena vinovata. Acest lucru il va face pe Asperger sa-si invinovateasca parintii de tot ce i se intampla in momentul in care constentizeaza mecanismul genetic al bolii sale . In general incapacitatea lui de a interactiona , de a avea sentimente il indeparteaza uzual de familie si de prieteni . Nu e capabil de relatii de lunga durata in general .

Testul cu care se incepe diagnosticarea copilului suspectat de sindromul Asperger – un mare ajutor  pentru a-i intelege pe cei bolnavi  in primul rand …ne vom limita asteptarile vis a vis de ei in felul asta .
Testul a fost dezvoltat de o echipa de cercetatori de la Universitatea Cambridge, UK.
Raspunsurile notate mai jos sunt specifice pentru un copil cu Sindromul Asperger.
1. Intra usor in jocul celorlalti copii? NU
2. Initiaza o conversatie cu membrii familiei? NU
3. La varsta de 2 ani incepuse sa vorbeasca?
4. Ii place sa faca sport? NU
5. Este important pentru el/ea sa fie acceptat/a de ceilalti copii? NU
6. Observa detalii care celorlalti le scapa? DA
7. Intelege limbajul formal: glume, metafore, aluzii etc.? NU
8. La varsta de 3 avea dezvoltat jocul simbolic (se prefacea ca este supererou, se juca cu papusile etc.)? NU
9. Ii place sa faca mereu aceleasi lucruri in aceeasi ordine, in mod repetitiv? DA
10. Poate sa-si mentina atentia intr-o conversatie? NU
11. I se pare usor sa interactioneze cu ceilalti copii? NU
12. Stie sa citeasca conform varstei? PESTE MEDIA DE VARSTA
13. Are aceleasi interese ca si ceilalti copii de varsta lui/ei? NU
14. Are pasiuni care ii iau atat de mult timp incat abia mai apuca sa faca altceva? DA
15. Are priteni, mai degraba decat simple cunostinte? NU
16. Va aduce frecvent lucruri si pare interesat sa vi le arate? NU
17. Ii place sa faca lucruri amuzante, sau se fie amuzat de ceea ce fac ceilalti? NU
18. Are dificultate in a intelege regulile comportamentului politicos? DA
19. Pare a avea o memorie neobisnuita a detaliilor? DA
20. Ritmul vocii este neobisnuit (monoton, ascutit, fara intonatie)? DA
21. Sunt oamenii importanti pentru el? NU
22. Are dificultati in a se imbraca singur? DA
23. Stie cand sa vorbeasca si cand sa-si astepte randul intr-o conversatie? NU
24. Jocul simbolic este dezvoltat; se implica in jocuri de rol cu ceilalti copii? NU
25. Face/spune frecvent lucruri care sunt neadecvate/ nepotrivite din punct de vedere social? DA
26. Poate numara pana la 50 fara a sari peste numere?
27. Are contact vizual normal? NU
28. Prezinta miscari neobisnuite sau repetitive? DA
29. Comportamentul social este centrat pe sine (nu accepta opiniile celorlalti)? DA
30. Spune TU atunci cand de fapt vrea sa spuna EU? DA
31. Prefera activitatile imaginative ca jocul de rol, a spune o poveste mai degraba decat cele cu numere sau activitati repetitive?
32. Vorbeste uneori fara a se face inteles iar cel care il asculta nu il poate urmarii?
33. Poate sa mearga pe bicicleta? NU
34. Incearca sa-si impuna o rutina personala sau asupra celorlalti incat acest aspect devine o problema? DA
35. Ii pasa cum este vazut de ceilalti copii? NU
36. Atunci cand poarta o conversatie incearca sa deturneze subiectul conversatiei asupra intereselor proprii si nu reuseste sa asculte ceea ce spun ceilalti? DA
37. Foloseste fraze ciudate sau neobisnuite? DA
Sectiunea nevoi speciale:
38. Educatorii/ medicii si-au exprimat ingrijorarea asupra dezvoltarii copilului? Daca da specificati …………………
39. A fost diagnosticat cu una din urmatoarele:
– intarziere in dezvoltarea limbajului;
– ADHD;
– dificultati de vaz sau de auz;
– tulburari de spectru autist;
– dizabilitate fizica;
– altele (specificati).
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s