A fost odata ca niciodata un personaj de carte  . La vremea cand eu ma pregateam de emigrare el deja isi facea intrarea in Canada si imi dadea  lectii despre cum sa reusesc si ma avertiza ca la varsta mea e destul de greu si mai bine nu mi-as arde podurile catre Romania * a se citi nu vinde casa * „ca sa la ai la ce sa te intorci” … Si imi povestea de cat de repede o sa se realizeze el personajul de carte , cu scoli inalte si talent cu carul … Si ca de fapt Canada nu e decat o trambulina catre Big Apple unde visele lor vor sa traiasca …
A trecut ceva timp . am ajuns si eu in Canada … Conversatii cu personajul de carte pe facebook  care incepuse sa caraie … Ca nu ii recunosc meritele canadienii , culmea nici consoartei …Ca pur si simplu sunt niste inculti care nu stiu cu ce talente au de a face … Ca nici puiului de personaj de carte nu i se recunosc talentele la scoala , ca profersorii sunt pur si simplu niste inculti  care nu recunosc un copil geniu ,…
Si apoi personajul de carte a inceput sa imi jigneasca prietenii de facebook de prin Canada …profesori ,  ingineri  ,etc … toti erau niste tampiti care habar nu aveau  de ei iar vina lor cea mai mare e ca reusisera si incercau sa-i explice cum . Cu parere de rau dar totul avea o limita … Si cand e cazul spui adio , nu la revedere … prietenii mei  nu-s vinovati cu nimic sa suporte frustrarile personajului de carte .
Ca nu e nimeni  vinovat ca tu  vi in Canada si astepti covor rosu si postul de manager dar  te cantonezi in postul de administrator de bloc … Ceea ce nu ar fi o problema prea mare daca tu nu ai avea un respect exacerbat pentru persoana ta si asta te-ar face sa suferi … Iar cand tu suferi ii injuri pe toti ceilalti care au reusit …
Nu mai stiu pe unde e personajul acum . Nici nu ma intereseaza prea tare dar  am asa un feeling ca nu e nici in Big Apple . Sunt prea „batrana” , mi-am „ars si podurile ” :)) poduri  care nici nu mi-ar face trebuinta in viata … Nici macar 10 % din mine nu isi mai doreste Romania …Stiu ca asta e greu de inteles pentru multi si li se pare  ireal . Dar ce cred ei e strict problema lor . Eu cu ouale in cos in rest nu ma intereseaza …
Si da , imi place Canada … Ca sunt personaje de carte carora nu le place …. Fix problema lor … Inseamna ca eu am stiut CE caut , UNDE sa caut si am gasit …iar ei probabil CE au cautat nu au gasit ….Si nu e vina Canadei ci doar a lor …Nu te duci in Brazilia sa cauti Piramide si nici canguri …
Nu Canada trebuie sa fie asa cum ti-o doresti tu ci tu trebuie sa casti ochii mari ca sa sti ce sa cauti …
Deci , daca mai exista personaje de carte care gandesc la fel le sfatuiesc sa nu se chinuie nici venind aici si nici stand prea mult timp pe aici . Canada este asa cum e e ea , cu bune si cu rele , nu se schimba pentru nici un emigrant care crede ca poarta geniul in valiza . Chiar si cel mai grozav geniul tot va trebui sa munceasca din greu pana sa ajunga sa straluceasca … Spre deosebire de Romania , *descurcatul* nu e in carti … Vreti sa va *descurcati* ramaneti in Romania , vin alegerile , poate cine stie , aveti noroc si iesiti parlamentar :))

Lasă un răspuns

