Tot inainte !

Sa mai spuna careva ca Romania nu e tara tiganilor. De  aproape o saptamana toate ziarele romanesti vorbesc  numai despre regi si tiganii . Iar televiziunile se intrec in emisiuni si stiri  …
Azi am deschis programul TV romanesc de pe tableta si am ramas stupefiata vazand o transmisiune in direct cu inmormantarea „regelui” .
Daca mai era nevoie de inca o dovada a indobitocirii romanesti atunci asta e ! Cred  ca asta este o zi in care putem ingropa definitiv orice sperante  pentru Romania romanilor .
Privesti imaginile si realizezi ca Romania nu mai e demult o tara normala .  Cum Dumnezeu sa ti o televiziune de stiri , care se pretinde moderna , cum sa o ti conectata la satra ?! Cum sa faci din asta o problema nationala ? Sau poate noi ne leganam in iluzia ca in Romania se mai poate vorbi despre normalitate .
Am incercat sa vad un film acu vre-o saptamana … „Pozitia copilului”… premiat , adulat , laudat .
Spun „incercat” pentru ca nu am reusit sa-l termin . Mi-a provocat greata . Si nu subiectul ci felul in care a fost tratat . Limbajul .
Nu sunt o fandosita si nu ma inrosesc cand aud o injuratura .  Am vazut filme americane cu limbaj de periferie fara sa ma deranjeze . Dar asta nu era un subiect de periferie . Personajele nu erau drojdia societatii . Limbajul mama-fiu /fiu-mama iti provoca greata . Filmul plasa vina asupra unei mame supraprotectoare …dar „baietasul ” nu era tocmai un copilas si numai imbecil sa fi sa nu realizezi ca „pozitia” in care se afla i se datora intr-o masura mare lui … Pentra  la 16 ani poate ai o scuza dar la 30 aceeasi scuza e deja penibila .
Limbajul ma deranja din primul moment si am realizat instantaneu de ce … era un limbaj care in Romania este parte din normalitate . Un limbaj pe care l-am lasat in urma fericita , pe care l-am uitat … un limbaj tiganesc  pe care societatea romaneasca l-a adoptat cu mult timp in urma .
„Normalul” din Romania este exceptia si anormalul din tarile decente . Dar cui ii mai pasa ? Cei de acolo nici nu mai vad asta . Pentru ei  normalitate este ce se intampla acolo . Sa le fie de bine !
Nu am  fost in stare sa vad pana la capat filmul … daca mai ascultam un singur schimb de injuraturi tiganesti  varsam …
Privesc imagini transmise non-stop de la inmormantarea regala … se arunca maruntis pe strazi iar copii si adulti se bat sa adune de pe jos …Si toate astea se vad  … international ! Ne-am scos ! Avem  regi si imparati , paiate si patzachine , papagali si fraieri  … Tot inainte !

Lasă un răspuns

