Muzica sufletului meu

Indiferent de viteza in care traim , de optiunile care mi le ofera viata , niciodata nu am sa pot abandona cititul  . Nici un film nu imi poate oferi ceea ce cartea imi poate da .
Literatura este un univers de care nu ma satur , o lume pe care o pot explora cu propriile ganduri .  Un mod de  a umbla in lume absolut unic . De a cunoaste caractere , epoci si  intamplari intr-un fel miraculos pe care numai cartea ti-l poate oferi .
Filmul iti serveste de a gata  pe cand cartea te pune in situatia de a trece prin propriul filtru totul . De a aduce si contributia sufletului tau la tot ce se intampla . Eu cand citesc recreez totul in mintea mea . Vad , simt ,aud …
Mi se intampla sa treaca o luna fara sa citesc ceva si ma simt  goala . Nu imi gasesc locul . Atunci  , daca nu imi gasesc nimic nou de citit ,  ma intorc la vechile mele carti  (citite si recitite de mii de ori ) … De obicei Tolstoi  sau Maupassant sau Saint-Exupery …ori marea mea dragoste Asimov . Stiu , am gusturi eclectice   :))  La fel ca si in muzica … Pot asculta rock sau muzica clasica  cu aceeasi mare placere dar pot elimina de pe lista mea lucruri care altora li se par inaltatoare fara nici o explicatie . Pur si simplu daca nu imi plac …
La fel mi se intampla si in arta dar acolo trebuie sa recunosc ca am fost influentata de orele de arta ale surorii mele :)) …. Deeh , nu poti creste in casa cu o eleva la Tonitza fara sa nu te impregnezi de teorii ale artei :))
In literatura am inceput prin a fi „imbolnavita ” de mama (profesoara din ea nu s-a putut abtine din a-mi transmite gusturile ei ) , mai apoi  am absorbit cam tot ce imi cadea in mana … fara logica uneori . Cu o disperare de infometat . Cu timpul le-am asezat pe toate in ordine in sufletul meu : urate sau  iubite , intelese sau  stranii … Dar oricum ar fi fost nu as fi putut trai fara carti  , muzica sau arta ca doar nu sunt autista … Fara ele  m-as fi simtit bolnava si saraca . Ele ma fac sa fiu ceea ce sunt  . Ele sunt sufletul meu .

Lasă un răspuns

